KALIFORNIEN

Förra veckan var spring break och då tog min underbara, generösa och kära värdfamilj med mig på en road trip till Californ-I-A!!

(VARNING för lång inlägg)

Vi vaknade alla jättetidigt på lördag morgon. Vi hade packat klart kvällen innan så när vi vaknade var det bara att ta på yoga byxor och en t-shirt, slänga upp håret i en hästsvan, äta en snabb frukost och sedan packa ut sig i bilen. Vi körde i ett par timmar tills vi kom till Daves hem stad. Där gjorde vi vårt första stopp. Först köpte vi kaffe från dutch bros och sedan åkte vi runt och såg daves barndoms hem och sydneys farmors hus som hon bodde i när hon levde och Sydney var liten. Vi åkte även till Daves mammas, pappas och systers grav och satte i fina blommor.

Jag läste sista boken i divergent serien i bilen, Allergent, så det gick hyfsat bra. Hade något att göra medans Sydney roade sig med sin telefon och en egen bok. Dock var vi tvungna att ta prat pauser ibland för att vi ville vara lite sociala också.

När vi närmade oss Kalifornien gränsen satt både jag och sydney med telefon kameran redo i högsta hugg för vi ville fota "välkommen till Kalifornien skylten" som vi senare märkte inte fanns. Så vi satt där i säkert en halvtimma innan vi gav upp utan någon bild haha!

Vi stannad för mat vid ett utav det mycket kända in-n-out burger restaurangerna. Sjukt goda burgare och milkshakes har dem men desto mindre goda pommes frits... Bara för att de faktiskt är gjorde på riktig potatis ska de ju såklart smaka äckligt...

Senare på eftermiddagen/tidig kväll kom vi till San Francisco. Vi åkte först lite runt staden så att vi kunde köra över Golden Gates Bron. Innan vi körede över den körde vi upp på berget brevid för att ta foto. Tyvärr var det lite för dimmigt för att få några vidare värst bra bilder.

Vi åt på italiensk restaurand och parkerade bilen med "valet parking" (betyder att du ger nycklarna till någon annan och så parkerar de bilden åt dig) innan vi åkte till hotellet för att checka in. Nu var klockan närmare 10 och vi var alla helt slut efter en lång dag i bilen så det ända vi gjorde var att göra oss i ordning och sedan sova.

Söndag morgon vaknade jag och värdföräldrarna först och medans jag gjorde mig i ordning gick de ner till gymmet för att köra ett morgon pass. Vi lämnade alla hotellet vid halv åtta tiden. Då tog vi en Uber (taxi via en app typ, jättebilligt i alla fall) till ett frukost ställe. Efter det gick vi lite och kollade i souvenirbutiker. 10.30 hade vi bokat en segway tour. Det visade sig när vi kom dit att vi var de ända som bokat den touren så blev som en privat tour! Det var SJUKT KUL med segway, önskar jag hade en! Skulle kunna skriva ett egen inlägg med bara allt som hände där... men vill bara nämna två saker.
1. jag var jätteduktig och hängde på ledaren hela tiden medans vi fick stanna och vänta på resten av familjen...
2. Ni vet när man parkerar en bil i en brant uppförsbacke så vrider man hjulen som en extra försäkrring om att bilen inte kommer rulla även om handbromsen släpper? Det kan ha varit så att det var en bil parkerade precis där vi skulle köra och att jag inte visste detta så jag kollade inte riktigt ner. Jag var lagom långt ifrån själva bilen men däcket stack ju ut...Jag hamnade i alla fall på mage mitt i vägen och det var MASSA turister där så det var lagompinsamt. Men jag skadade mig inte!

Efter det åt vi in-n-out igen och sedan gjorde vi en buss tour genom San Francisco.På kvällen åt vi på en thai restaurang och vi tog "the cable car" (vet inte svenska namnet men det är som en vagn som går på en kabel under marken.) dit och träffade VÄRLDENS skönste människa. Hon bodde där men sa att hon tog denna vagnen varje dag till och från jobbet bara för att hon mötte så många intressanta människor. Sedan tog vi den hem också för att det var så kul och vi hoppades träffa en annan person som henne. Vi träffade två turister som kom från Newport beach (Alla som sett the O.C och vet hur mycket jag älskar det kan ju tänka er att jag tappade hakan lite grann).

Måndag morgon checkade vi ut och körde resten av vägen ner till Los Angeles. Vi bodde hos Sydneys gudföräldrar/Pams bästa kompis, Auntie Dee och Uncle Bob.Så himla goa, älskar dem! Kom dit vi middagstid så åt middag det första vi gjorde. Sedan kollade vi på säsongsfinalen av the Fosters.

Tisdag var det Sightseeing (hur stavar man det?) som stod på shemat. Började med att köra till "the Walk of Fame" där Will Ferrell precis fick sin stjärna. så fick se honom en snabbis. Men var för långt bort för att det ens skulle vara någon mening med att ta kort. Sedan lunchade vi på Hard Rock Café. Då köpte jag ett armband. Efter det såg vi "the Holywood sign" på kanske lite längre avstånd än vad jag hade velat men har ju en till chans i juni!

Vi åkte även genom Beverly Hills för att kolla på fina hus och till en hippie affär och ett museum som hade typ världens finaste utsikt (syns inte alls lika bra på bilden!). Det var allt vi hann göra för trafiken är galen i LA! När vi kom hem tog jag och Sydney ett dopp i Jacuzzin innan middag. Sedan badade vi igen efter middagen, haha!

Onsdagen var det dags för DISNEYLAND!!
Detta är också något jag kan göra ett separat inlägg om men nämner bara lite kort hur dagen var.
Kom dit och tog bild framför musse blommorna.

Åkte jättemånga karuseller för det var typ ingen kö! De flästa var tråkiga men väldigt fint pyntade och välgjorda och så.

Såg paraden!!!!!

Köpte en hatt och chokladpengar med disneyfigurer på.

Åt mexikanst till lunch (jag tog en sallad) och åt Italienskt till middag i Downtown Disney där vi mötte upp Dee, Hennes son Michel och hans fästmö Jackie.
Otroligt väder! nästan 30 grader!
Vi stannade för att se fyvärkerierna.
Kom hem efter 11 tror jag.

Torsdag åkte vi till Venice beach och Santa Monica pier. Vi hade tagit lite sovmorgon så denna dagen var verkligen bara en ta-det-lungt-dag. Vädret var varmare än 30 grader och bara helt underbart så vi verkligen kunde njuta. När vi kom hem igen var Jackie  och Michel där för Jackie lagade mat. Så då blev det mexikansk mat igen. Blev nog den mest minnesvärda kvällen på hela veckan för gud va roliga dessa människor är!

Fredag var det att packa in sig i bilen igen. Så sorligt att behöva säga hej då! Kommer kanske aldrig se dem igen och det gör mig så himla ledsen. Men en rolig sak till hände Precis innan vi skulle sätta oss i bilen. Av någon anledning sa Pam att jag inte hade en klänning till prom och Dee sa då att hon hade en liggandes där uppe som hon tänkt donera men att jag kunde få den istället. Så himla fin var den och passade gjorde den också!

Vi körde hela vägen till Sacramento där vi hade middag med en klient till Dave. Sedan körde vi HELA VÄGEN HEM! vi ville verkligen hem, så även om planen var att ta in på hotell så pressade Dave igen och körde hela natten. Vi kom hem halv fem på morgonen. Tur var att jag kunde sova i alla fall för jag var svintrött!

Jag åt taco bell för första gången

Jag fick mitt körkort i Autopia
Cholkad affär i San Fran

Victoria's Secret hade världens REA!